AD (728x60)

marți, 20 decembrie 2016

Cum s-au lansat gigantii online - 3. Facebook

Share & Comment
Aceasta serie de articole despre lansarea gigantilor online, isi propune ca prin analiza inceputurilor unora din cele mai cunoscute si profitabile site-uri si a actiunilor luate de antreprenorii din spatele lor, sa ofere idei despre cum isi poate imbuntati un marketer promovarea pentru proiectele de care se ocupa.

Facebook - Mark Zuckerberg




Nimeni nu se naste invatat

Mark Zuckerberg, creatorul Facebook si unul din cei mai bogati oameni ai lumii, a invatat initial programare la 11 ani de la un tutore, dupa ce parintii au vazut interesul lui pentru calculatoare.

A continuat sa invete programare in liceu din carti ca C++ For Dummies si de la Adam D'Angelo, un prieten, cunoscut acum ca si fondatorul Quora.

Impreuna cu Adam, Mark a construit in liceu un plug-in pentru playerul Winamp, numit Synapse, care identifica gusturile muzicale ale utilizatorilor si apoi le facea recomandari. Microsoft, AOL si Winamp le-au oferit pana la doua milioane de dolari pentru el, dar cei doi le-au refuzat ofertele si au pus programul gratuit pe internet. Au regretat dupa aceea decizia dar odata plug-in-ul ajuns online era prea tarziu. Aceasta intamplare l-a facut pe Mark sa ceara si sfatul unui avocat in urmatoarele negocieri pentru alte site-uri.

Asa arata pagina care descria echipa programului Synapse:


Proiectele personale deschid oportunitati

Primele site-uri care l-au facut cunoscut pe Mark la 19 ani in campusul Harvard au fost CourseMatch, prin care studentii puteau sa-si aleaga cursurile pe care sa le urmeze, in functie de cine vedeau ca le-au mai ales, si Facemash, un site care extragea pozele studentelor din reteaua Harvard si le cerea utilizatorilor sa voteze care din doua fete alese aleator era mai atragatoare, creand si un top al celor mai atractive studente.


Facemash a devenit popular rapid, in special printre baieti, si in doar 4 ore a reusit sa ajunga la 450 de studenti si sa atraga 22.000 de vizualizari. Spike-ul de trafic a captat atentia administratorilor retelei Harvard care i-au taiat internetul lui Mark.

Datorita acuzatiilor de incalcare a securitatii si a copyrightului, pentru care a trebuit sa dea socoteala in fata consiliului universitatii, Facemash a trebuit retras, dar curand Mark a inceput sa lucreze la niste proiecte asemanatoare. Unul dintre ele: Thefacebook, site-ul care a devenit ulterior Facebook-ul pe care il cunoastem cu totii azi. Mark aproape renuntase la el pentru un alt proiect, Wirehog, un site de file sharing, dar a hotarat sa il puna online pentru a vedea reactia.

Construieste ceva dorit

Thefacebook a fost lansat pe 4 februarie 2004, mai intai doar pentru membrii Harvard. Site-ul in sine nu era o idee noua, avand in vedere ca alte universitati aveau deja astfel de retele de socializare, dar era ceva asteptat de ceva vreme de studentii de la Harvard, universitatea intarziind mult cu lansarea unui astfel de site.


Fondatorii Facebook (Mark Zuckerberg, Chris Hughes si Dustin Moskovitz) au trimis primele invitatii de inscriere pe site prin email spre prietenii lor si spre alte adrese din liste cu emailuri ale studentilor si absolventilor Harvard.

In doar 5 zile de la lansare se inscrisesera pe site 650 de persoane si cresterea continua sa fie exponentiala. La doar doua saptamani de la lansarea Facebook, cand site-ul avea deja 4300 de membrii, autoarea unui articol publicat in revista Harvard (The Crimson) glumea spunand ca au mai ramas probabil doar 3 persoane la Harvard care nu stiu deja de Facebook.


La raspandirea site-ului a ajutat faptul ca odata ce iti creai cont erai incurajat pentru o mai buna experienta sa iti inviti toti prietenii prin email, si primeai notificari prin email pentru orice lucru se intampla pe site si care era legat intr-un fel de profilul tau sau al prietenilor. Sa ne amintim insa ca in 2004 emailurile erau primite cu entuziasm.

Odata cu scaderea popularitatii telefoanelor fixe si a cartilor de telefon, Facebook se contura tot mai mult ca directorul si modalitatea in care puteai lua legatura cu altii, iar pe masura ce numarul utilizatorilor crestea, studentii gaseau foarte util ca puteau gasi pe site colegi de la cursuri, prieteni comuni, informatii ca numarul camerei in care stateau colegi, fotografii cu ei, AOL-ul lor (numele de Instant Messenger) si ca erau anuntati de aniversarile prietenilor.

Mark lucrand la Facebook in camera lui de camin:


Seteaza-ti noi provocari

Odata "cucerit" Harvardul, la sfarsitul lunii februarie Facebook a inceput sa accepte inscrieri si de la Stanford, Yale si Columbia, trei universitati care aveau deja retele sociale pentru studenti. Mark a considerat insa o provocare sa ii atraga in reteaua lui.

Asa cum la inceputul lunii februarie 2004 aparusera stiri despre lansarea Facebook in revista Harvard, la fel si in martie, pe masura ce site-ul accepta inscrieri si de la alte universitati, apareau articole despre site si in revistele acestora, o metoda de promovare a site-ului. De asemenea fondatorii isi anuntasera cunostintele de la aceste universitati sa isi invite colegii pe site.

Aici articole despre Facebook din publicatiile Stanford si Columbia:


In aprilie 2004 Facebook accepta inscrieri de la 10 universitati si avea deja 25.000 de utilizatori, in iunie 2004 era deschis pentru 30 de universitati si avea 160.000 de utilizatori, iar la sfarsitul anului 2004 accepta 268 de universitati si atinsese un milion de utilizatori.

Dupa ce in septembrie 2005 Facebook se deschisese si liceenilor, din 2006 site-ul a devenit dintr-o retea pentru scoli, un serviciu global, si oricine are peste 13 ani si o adresa valida de email isi poate crea cont.

Marketingul insa nu s-a oprit inca, Facebook putand fi vazut promovat prin reclame Google AdWords, atat de tip search cat si display, paginile fiind optimizate SEO, cei are au conturi noi primind in continuare multe emailuri de la Facebook, iar introducerea de noi functii si achizitiile de noi aplicatii populare mentinand Facebook in atentia mediei online si offline.


Acest articol incheie seria Cum s-au lansat gigantii online. Da click pe urmatoarele linkuri daca ai pierdut articolele despre lansarea Amazon sau lansarea Google, si aboneaza-te la newsletterul Rezistenta Online pentru a fi la curent cu viitoarele articole si cursuri de promovare online organizate de Rezistenta Online.

Tags:

REZISTENTA ONLINE

Suntem o companie specializata in cursuri de marketing online. Contacteaza-ne la office@rezistenta-online.ro sau la 0761 146 285 si spune-ne cu ce te putem ajuta.

 

Formular inscriere


Vreau sa particip la cursul: *
 E-commerce 29-30 iul 550 lei 
 Google AdWords 29-30 iul 550 lei 
 SEO si HTML Cluj 5-6 aug 550 lei 
 Marketing online 7-8 oct 550 lei 
 SEO practic 7-8 oct 550 lei 
 Social Media 21-22 oct 550 lei 
 Google Analytics 21-22 oct 550 lei 
 Email Marketing 11 nov 300 lei 
 Content Writing 11-12 nov 450 lei 
 MAKE IT ACADEMY 2800 lei 
Email *
Telefon *
Informatii pentru factura proforma: *
Datele firmei sau nume, CNP si adresa.
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[Refresh Image] [What's This?]

Cursuri populare

Parteneri si clienti

  • Invata totul despre promovarea online 8 cursuri 60 ore

    Am creat un pachet special pentru cei care vor sa urmeze toate cele 8 cursuri..

  • Ai intrebari legate de cursuri? avem raspunsuri

    Citeste raspunsul la cele mai frecvente intrebari care ne-au fost adresate..

  • Vezi programul cursurilor de luna asta si ocupa locul dorit

    Luna aceasta se vor desfasura cursuri de Marketing Digital, SEO, Social Media, AdWords, Analytics..

  • Vrei sa iei legatura cu noi? Intra pe pagina de contact

    Acolo vei afla adresa noastra de email, numarul de telefon si unde este sediul nostru..

Copyright © Rezistenţa Online | Designed by Templateism.com